Dorado Triada - Woblery Przygoda Produkty Gdzie Kupić Firma Sklep
O Woblerach Dorado Triada
Drużyna Dorado
  Drużyna Dorado [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]
bender Powrót do listy artykułów
Młodzi spinningują
Dnia 13 maja na zbiorniku "Balaton" w Turaszówce odbyły się wędkarskie zawody spinningowe "Wiosna 2006", zorganizowane przez Gimnazjum nr 4 w Krośnie. Zbiórkę przewidziano na godzinę 9.00. Ze względu na to, że w tym roku jeszcze tam nie spinningowałem, postanowiłem przyjechać o 8.00, żeby sprawdzić, na co ryby będą najlepiej reagować. Poszedłem w miejsce, w którym zawsze łapię szczupaki i uzbroiłem sprzęt. Na pierwszy ogień poszedł pewniak: Dorado Invader 7cm FT. Na tego woblera łowię zawsze najwięcej szczupaków. Pierwszy rzut. I jest szczupak. Miarka wskazuje 46cm. Wypuszczam go do wody i postanawiam dać sobie chwilowy spokój z łowieniem. Jeśli ryba zareagowała teraz, to czemu inne nie mają reagować później? W tym momencie zauważyłem, że nad zbiornik przybył kolega Kamil, który dopiero raczkuje w spinningu. Wcześniej umówiliśmy się, że uzbroję mu sprzęt i wskażę najlepsze wg mnie przynęty. Po kilkunastu minutach przyjechała reszta zawodników (w sumie było nas tylko 6), pani dyrektor Gębarowska i państwo Jastrzębscy (nauczyciele), którzy organizowali zawody.

Wiosna 2006

Po krótkiej odprawie i przypomnieniu regulaminu dowiedzieliśmy się, że do rozegrania zawodów przeznaczony jest tylko fragment stawu. Trochę mnie to zdenerwowało, gdyż moje najlepsze miejscówki rozsiane są po całym zbiorniku. Przeszliśmy więc na przeciwległy brzeg. Sędzia powiedział, że łowić zaczynamy o godzinie 9.10, ale już możemy rozejść się na łowiska. Bez wahania poszedłem na moją najlepszą miejscówkę i ze względu na to, że wszystko miałem już przygotowane, spokojnie usiadłem. Zobaczyłem na zegarek, było jeszcze 3 minuty do startu, dlatego wyszedłem z krzaków, żeby sprawdzić, gdzie poszli inni. Zauważyłem, że tylko ja na swoje łowisko wybrałem zarośnięte miejsce, reszta zawodników ustawiła się na czystym brzegu. Do startu została jedna minuta, więc wróciłem na łowisko. Okazało się, że pod moją nieobecność stanął tam ok. 10 letni chłopiec, który złapał zaczep i się z nim szarpał. Poprosiłem go, żeby urwał delikatnie przynętę, a ja dam mu za to swoją. Niestety, chłopak szarpał się dalej. Po chwili przyszedł jego ojciec i jednym ruchem ręki wyrwał przynętę. Wiedziałem już, że tę miejscówkę mogę sobie na jakiś czas odpuścić. Poszedłem trochę w lewo i znalazłem miejsce, z którego mogłem wykonać rzut. Szczęście się do mnie uśmiechnęło i już pierwsza próba przyniosła mi szczupaka. Niestety miał tylko 43cm.

Po kilkunastu minutach słyszę kolegę, który prosi o podbierak. Z "odsieczą" przybywa Kuba, który był najbliżej. Szczupak Kamila miał około 20 cm i dla ciekawostki mogę powiedzieć, że został złapany na woblera o długości 9.5cm :)

Czas mija, a ja nadal jestem bez wymiarowej ryby. Powoli zaczynam się denerwować. Tym bardziej, że jeden z wędkujących złapał trzy okonie i był samotnym liderem. Stanąłem przed wyborem: szukać szczupaka, czy zmienić plecionkę na żyłkę i łapać okonie? Niechętnie (nie lubię łapać okoni) wybrałem drugi wariant. Mieszam w pudełkach, szukam dobrej przynęty. Niestety do końca zawodów nie złapałem już nic. Okazało się, że tylko Kamil Guzik złapał punktowane ryby i okazał się zwycięzcą. W międzyczasie rozłożone zostało podium. Sędzia uznał, że drugie miejsce należy się mnie, czyli Mateuszowi Gajewskiemu, a trzecie Kamilowi Koseli. Zawody przebiegły w bardzo przyjemnej atmosferze. Obyło się bez nieprzyjemnych incydentów.

Oto końcowa klasyfikacja:
1 miejsce - Kamil Guzik- 3 ryby
2 miejsce - Mateusz Gajewski- 1 ryba
3 miejsce - Kamil Kosela- 1 ryba

Wiosna 2006

Pamiątkowe puchary wręczyła pani dyrektor Gębarowska. Zawody zapewne nie odbyłyby się, gdyby nie hojność sponsorów: firmy Dorado-Triada, która ufundowała dla zawodników upominki w postaci woblerów oraz firmy Glasmark, która zapewniła zwycięzcom puchary. Wszystkim serdecznie dziękujemy.